Monday, September 26, 2011

nak tanya..sape yang tahu tolong explain

salam..

ade tak sape2 tahu prosedur perkahwinan bile lelaki terengganu nak berkahwin dengan perempuan johor..
susah sangat nak settle..
untuk pihak perempuan xde masaalah..
betul ke??lepas bakal pengantin lelaki anto borang kt jabatan agama terengganu,pihak jabatan agama akan menganbil masa 3 minggu yang lame untuk membenarkan perkahwinan di luar daerah/negeri..
masa da suntuk,ade 1 bulan je lagi..sempat ke??
pls...sape2 yang taw prosedur sebenarnya....
tQ

3 comments:

anaztasias nora aira said...

eh lamanya bukan patutnya haritu pergi haritu dapat ke dear.? moga2 dipermudahkan ye

nolyndila said...

nora aira : tu la..rasenya macam tu..skarg dila sngt2 buntu..xtaw macam mane..tQ ye :)

e k i n ♥ y u s r i said...

ekin org johor...
suami org kl....

prosuder ekin hr tue :
1. bwk borg nikah lelaki yg siap isi ke pjbt masjid dekat2 rumah,mintak sign 'PENOLONG PENDAFTAR NIKAH'...
2. hantar borg tue kat pjbt agama KL,then dlm 15 min,siap surat kebenaran nikah luar negeri.
3. bawak pulak borg perempuan dan borg lelaki ke pjbt agama johor...
then dlm 15 min,siaplah borg lengkap....

pastu ade interview2 skit sblum PENDAFTAR NIKAH johor tue sign....tue je....xde tngu lame2lah....kjap je siap